sorin câmpeanu despre premiile de la sfârșitul anului școlar - ”premierea celor mai performanți elevi ține de tradiția școlii”

După ce o petiție, în care se propunea renunțarea la festivitățile de premiere și coronițe, a făcut furori pe rețelele de socializare și a stârnit o amplă dezbatere, ministrul Educației propune altceva.

Sorin Câmpeanu spune că premierea celor mai performanți elevi ține de tradiția școlii românești, însă propune ca aptitudinile elevilor care sunt performanți în domenii artistice precum muzică, desen sau pentru că sunt atleți buni să nu mai fie notate, relatează impact.ro

„Dând calificative cu admis/respins, o mare parte din această competiție ar putea fi eliminată”

O dezbatere foarte aprinsă s-a creat în mediul online după ce o petiție publică lansată de o profesoară din Bacău strângea semnături pentru renunțarea la festivitățile de premiere pentru copii, argumentul fiind că recunoașterea meritelor premianților îi descurajează pe elevii care nu se clasează printre primii din clasă. Ministrul Educației spune că sistemul de recunoaștere face parte din modalitatea de motivare din România dar că elevii cu talente deosebite nu ar trebui să le creeze concurență celor care sunt buni la matematică.

„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițională în sistemul de învățământ romanesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe o deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă, e susținerea echității, accesul egal la o educație de calitate, trebuie îmbinate aceste lucruri.


Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere.” spune Câmpeanu.

Fără note la disciplinele care țin de aptitudini mai puțin testate la examene

Prin propunerea sa Sorin Câmpeanu spune că ar concentra competitivitatea doar în zona materiilor care sunt importante pentru participarea la examene și eliminarea acumulării de note maxime la toate materiile. Printre acestea sunt orele de sport, desen, muzică și alte discipline din curicula elevilor de gimnaziu.

„Una din soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul, ar fi aceea a diminuării acelei goane pentru note, prezentă, din păcate, mult prea mult  în școala românească. Părinții care vor neapărat note mari pentru elevii lor, că merită sau nu merită, pot să înțeleg asta că își doresc premii, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note de la 1 la 10 pentru discipline precum muzica, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu „admis/respins”, o mare parte din această competiție, care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public” a declarat ministrul Sorin Câmpeanu.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică