ANALIZĂ: Care vor fi efectele crizei coronavirus asupra economiei – Trei scenarii posibile

0 936

Swaminathan S. Anklesaria Aiyar, reputat economist, fost consultant în cadrul Băncii Mondiale, susţine că efectele pandemiei se vor observa cel puţin câteva luni.

Într-un articol publicat în Times of India, specialistul în economie ia în calcul trei scenarii, scrie Mediafax.

Scenariul 1: Revenire rapidă

Primul dintre scenarii presupune că ţările vor lua măsuri ferme atât în domeniul sanitar, cât şi în cel economic, aşa încât numărul de cazuri de îmbolnăvire va creşte abrupt, iar apoi virusul va fi combătut la fel de rapid.

Economia mondială va marcată de o recesiune puternică în prima jumătate a anului, ca apoi pieţele să îşi revină în forţă.

Scenariul 2: Recesiune până în septembrie

În cel de-al doilea scenariu recesiunea va continua până în septembrie, se vor înregistra multe decese şi multe firme vor falimenta.

Economiile se vor resimţi o perioadă îndelungată de pe urma pandemiei, în ciuda stimulentelor puse la dispoziţie de autorităţi. Produsul Intern Brut şi-ar putea reveni spre finalul anului, dar va fi vorba de o revenire timidă.

Scenariul 3: Revenire abia în 2021

În cel de-al treilea scenariu, virusul va fi extrem de greu de controlat. Chiar după ce, aparent, va fi fost combătut, va exista un al doilea val de îmbolnăviri.

Astfel, perioada de criză va continua până în 2021, iar impactul pandemiei asupra economiei va fi mai puternic decât cel al crizei din 2008.

În opinia expertului, probabilitatea primului scenariu este de circa 30%, iar a celui de-al doilea de 60%. Posibilitatea ca scenariul trei să devină realitate este de 10%.

Primește notificări pe mobil la fiecare știre

Alte subiecte de interes

Lasă un răspuns

Adresa ta nu va fi publicată

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Primește știrile zilei seara pe email
Abonează-te și îți trimitem în fiecare seara un email cu știrile zilei de pe Ora de Sibiu
Renunți oricând. Nu vom folosi adresa ta in scopuri de marketing pentru terți fără acordul tău.