autostrada sibiu boita

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, într-un interviu pentru Economedia, că lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești, între Boița și Racovița, este cel mai complicat. „Se lucrează în versant”, a spus ministrul.

Lotul 2 și lotul 3 din autostrada Sibiu – Pitești sunt „cele mai complicate” tronsoane, din cauză că se lucrează fie în versant, fie există predispoziții de alunecări de teren.

„Lotul 2 este cel din Defileul Oltului, de la Boița unde se intră în defileu până unde autostrada părăsește Valea Oltului, zona localității Racovița. E cea mai complicată într-un fel din punct de vedere al greutății de a lucra în versant. Acolo e o licitație cu preselecție. Trebuie să treacă în etapa a doua. Cred că săptămâna viitoare, nu știu dacă se termină săptămâna aceasta.

Iar lotul 3, din Valea Oltului până în Valea Topologului, este într-o situație similară. Acolo e poate mai greu din cauza geologiei. Este o predispoziție către alunecări de teren și iarăși o să fie un lot foarte greu. E o problemă de zile, săptămâni pentru trecerea în următoarea fază”, spune Cătălin Drulă.

Ministrul a afirmat că, din punct de vedere tehnic, noile reguli care exclud companiile chinezești de la participarea de licitații pentru infrastructură se vor aplica și pe loturile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu – Pitești.

„Probabil că acolo se va aplica și noua ordonanță prin care ofertanții extracomunitari nu mai pot participa la achiziții publice din România. Deci pot participa firme din România, din Uniunea Europeană și din state cu care Uniunea Europeană are acorduri de reciprocitate, de exemplu Statele Unite, Canada, Japonia. (…) Tehnic vorbind, ofertele se depun după ce au fost precalificate. Deci se aplică pentru lotul 2 și lotul 3 din Autostrada Pitești-Sibiu”, a spus ministrul Transporturilor.

Comentariu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.