Lucrările la turnurile gemene începute de omul de afaceri Ilie Carabulea  pe Străpungerea Mihai Viteazu vor fi continuate cu o finanţare nerambursabilă de 46 de milioane de lei, restul până la 85 de milioane cât reprezintă valoarea proiectului fiind contribuţia investitorului.

Construcţia celor două turnuri a început la mijlocul anului 2007, fiind destinate iniţial unui complex de locuinţe, birouri şi spaţii comerciale. Acestea au fost oprite subit, după ridicarea subsolului şi a primelor trei nivele. omul de afaceri a dezvăluit în 2008, când i s-au cerut lămuriri de ce ţine blocată strada dacă nu se lucrează, că modifică proiectul.

Rezultatele modificărilor aduse la proiect s-au văzut marţi, la Ramada, când a fost prezentat primul contract

de finanţare în Regiunea Centru, pe domeniul major de intervenţie 4.1 al Programului Operaţional Regional  pentru proiectul “Centru de Afaceri Sibiu”, adică cele două turnuri gemene.[nggallery id=318]

Proiect nou pe structura veche

Potrivit arhitecţilor care au lucrat timp de un an la noul proiect ce a obţinut finanţarea nerambursabilă,  acesta a fost făcut pe structura veche si a fost necesară transformarea unei clădiri cu apartamente şi spaţii comerciale, într-una de birouri clasa A. “Aceste clădiri se birouri sunt ca nişte maşinării. Ele trebuie să funcţioneze impecabil. A fost dificil de a pliat pe structura existentă, una de birouri. Practic am reuşit menţinînd structura, să integram o clădire de clasa A care presupune o serie de paşi din punct de vedere al siguranţei, al utilităţii, al confortului sau al încadrării în zonă.” a precizat

arhitectul Gabriel Cârstea, de la SC Design Unit SRL, proiectantul general.

Un lucru important la acest compex de 15 etaje este sistemul de detecţie şi stingere de incendii a cărui funcţionare, după cum s-a văzut în cazul incediului izbucnit într-o clădire asememănătoare din Bucureşti, este vitală. Clădirii i-au fost adăugate două noi lifturi precum şi două scări de evacuare în caz de urgenţă.

Birouri pentru 52 de firme

Proiectul finanţat prin POR a fost depus de Transcar Internaţional, una dintre firmele Holdingului Atlassib, şi are ca scop “dezvoltarea economica regionala prin promovarea spiritului antreprenorial şi prin modernizarea şi diversificarea activitaţilor”. Centrul de Afaceri va oferi consultanţă în diferite domenii, cursuri de instruire şi posibilitatea creării de parteneriate între cele 52 de firme care vor putea să aibă birouri aici, în spaţiile special destinate cu o suprafaţă totală închiriabilă de peste 10.000 de mp.

Centrul ar trebui să fie gata în anul 2011.

URMĂRIŢI PREZENTAREA PROIECTULUI[kaltura-widget wid=”1odut78yvc” width=”500″ height=”440″ addpermission=”0″ editpermission=”2″ /]

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. “Birouri pentru 52 de firme”…Dar unde vor parca masinile angajatii celor 52 de firme?