Decizie radicală la Bruxelles în privința autostrăzii Sibiu – Pitești

autostrada sibiu pitestiAutostrada care urmează si aibă o lungime de 120 de kilometri şi va costa mai mult de 1,5 miliarde de euro, a devenit prioritate zero pentru România, dar asta nu datorită celor din actualul Guvern. Astfel Executivul este practiv obligat să înceapă lucrările la autostrada dintre Sibiu și Pitești.

Autostrada Sibiu – Piteşti, care uneşte Ardealul cu Ţara Românească,  a devenit în sfârşit prioritate zero datorită Comisiei Europene, nu a Guvernului Ponta sau a parlamentarilor  PNL care-şi vor însuşi această victorie.


UE ne-a salvat din nou, după ce ne-a îngropat ce-i drept prin tot felul de condiţionări economice care au pus România pe butuci. După doi ani de discuţii sterile şi amânări neargumentate, Guvernul Ponta va fi obligat să renunţe la şoseaua de mare viteză care leagă Sibiul de Braşov sau Bacăul de Paşcani şi să înceapă lucrările la autostrada care traversează Carpaţii, conform infopuls.ro.
Incredibil dar adevărat, în plin proces de globalizare Uniunea Europeană uneşte România şi salvează de la şomaj peste 7.000 de angajaţi.
Săptămâna trecută, aproximativ 7.000 de angajaţi ai uzinei Dacia, dar şi de la firme de componente auto au protestat, timp de o oră, în centrul oraşului Mioveni împotriva Guvernului Ponta care a prioritizat realizarea unui traseu turistic Sibiu – Braşov. Sindicaliştii au cerut începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti, pe care autorităţile au tot amânat-o fără un motiv real, cu riscul închiderii fabricii de la Mioveni.
În urmă cu doi ani, oficialii români anunţau că sunt mai interesaţi de o şosea de mare viteză care să lege Sibiul de Braşov, decât să construiască una care să ajute uzina Dacia să exporte maşini.
În urma boicotului popular, Guvernul a declarat că va realiza într-o primă etapă un drum expres între Sibiu şi Piteşti, care să fie păstrat aşa sau să fie transformat ulterior în şosea de mare viteză.
Aberaţiile autorităţilor au fost spulberate de Bruxelles care a impus României, Ministerului Transporturilor, începerea lucrărilor în 2017 şi finalizarea lor în cel mult trei ani, adică în 2020, dată la care coşmarul şoferilor care circulă pe Valea Oltului ar lua sfârşit.
Ministrul Transporturilor a declarat că lucrările vor demara mai greu din cauza studiului de fezabilitate, care este nereactualizat şi blocat de contestaţii. Adică alţi bani, alt ,,tun”, căci despre asta este vorba, în condiţiile în care zona nu a suferit modificări geografice care să necesite un alt studiu. Vechiul studiu de fezabilitate  a fost făcut de clientele PDL pe câteva milioane de euro bune, iar reactualizarea lui presupune alocarea  câtorva milioane de euro care vor ajunge la clientela PSD sau PNL.
Autostrada va avea o lungime de 120 de kilometri şi va costa peste un miliard şi jumătate de euro.
Deocamdată, pe lista priorităţilor sunt şi autostrăzile Paşcani-Bacău, tronsonul Sibiu – Braşov, şoseaua rapidă Comarnic-Braşov pe care  autorităţile o consideră în continuare foarte importantă din motive turistice, reduce timpul de parcurgere în excursiile din weekend. Se pare că în următorii 5-7 ani, Ministerul Transporturilor şi-a propus să facă  mai multe drumuri rapide din Crişana, Oltenia şi Moldova. Legătura Moldovei cu restul ţării se va face, deocamdată, doar printr-un drum expres între Bacău, Focşani, Buzău şi Ploieşti. Transportatorii spun, însă, că mai utilă ar fi fost o autostradă care să lege Moldova de Transilvania, dar interesele şoferilor nu dau cu interesele miniştrilor. Costul total al proiectelor de mai sus se ridică la peste 12 miliarde şi jumătate de euro, mai anunta infopuls.ro.

Citește și Mai multe de acelasi autor

Arată comentarii (7)

Decizie radicală la Bruxelles în privința autostrăzii Sibiu – Pitești

Autostrada care urmează si aibă o lungime de 120 de kilometri şi va costa mai mult de 1,5 miliarde de euro, a devenit prioritate zero pentru România, dar asta nu datorită celor din actualul Guvern. Astfel Executivul este practiv obligat să înceapă lucrările la autostrada dintre Sibiu și Pitești. Autostrada Sibiu – Piteşti, care uneşte Ardealul cu Ţara Românească,  a devenit în

VIDEO – Bătrânică la furat într-un magazin pe Magheru din Sibiu. Iată cum acționează

O femeie în vârstă de aproximativ 50-60 de ani a fost surprinsă de camerele de supraveghere ale unui magazin de pe strada Magheru din Sibiu, în timp ce fura. Pe imagini se observă cum femeia fură

VIDEO – Protest împotriva legii grațierii în Piața Mare. Aproximativ 200 de sibieni în Centrul Istoric

Sibienii au participat şi joi seara la un protest împotriva aprobării Legii Amnistiei și Grațierii. Aceasta are loc în Centrul Istoric a primit aviz favorabil. ”Comisia de Avizare a Cererilor de Organizare a Adunărilor Publice a

FOTO – Cei mai noi polițiști sibieni au depus joi jurământul de credință. Ce urmează pentru ei

Cei 54 de agenţi de poliţie care au promovat examenele de încadrare din sursă externă organizate de Inspectoratul General al Poliției Române la finalul anului 2016, au avut parte astăzi, 19 ianuarie, de un moment

FOTO – S-a furat aceasta mașină la Sibiu. Este căutat hoțul și se oferă recompensă

O mașină a fost furată de pe strada Livezii din Sibiu. Hoțul este căutat, iar proprietarul spune că oferă recompensă celor care au informații legate de furt. Mașina furată de pe strada Livezii din Sibiu, este un

VIDEO – Dorel ’’lovește’’ pe autostrada Sibiu – Orăștie. A dărâmat un panou electronic

Imagini demne de cascadorii râsului surpinse pe autostrada Sibiu – Orăștie. Un șofer al unui camion ce transporta un excavator a lovit un panou de semnalizare auto și l-a deteriorat. Un camion care transporta pe o

Loading...