studiu: care sunt cele mai aglomerate străzi din sibiu și de ce se circulă bară la bară
foto: arhivă

Un studiu de trafic elaborat de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu arată care sunt cele mai aglomerate intersecții și sectoare de drum din municipiu și care sunt motivele pentru care traficul devine îngreunat mai ales la orele de vârf. 

Studiul face parte dintr-un document amplu privind strategia de atenuare și adaptare la schimbările climatice pe care o vor pune în practică autoritățile în municipiul Sibiu. Potrivit specialiștilor care l-au elaborat, există patru segmente de drum din oraș „critice” care, mai ales la orele de vârf, devin extrem de aglomerate. 

Așadar, șoferii circulă bară la bară între bulevardul Mihai Viteazu și strada Nicolae Iorga, între Piața Aurel Vlaicu și zona Centrul de Afaceri, între strada Dimitrie Anghel și Calea Cisnădiei și pe strada Octavian Goga. De asemenea, traficul devine aglomerat și la traversările peste calea ferată, dar și pe podurile peste râul Cibin. Același studiu arată că, la orele de vârf, 07:00 – 08:30 și 15:00 – 18:00, se circulă îngreunat în oraș. 


Traficul auto devine îngreunat din mai multe motive, acestea fiind enumerate în studiu. Printre acestea, se regăsesc: lipsa unei variante de ocolire sud, care să completeze inelul de nord, lipsa unor facilități de tip park&ride și a terminalelor intermodale, configurația neadecvată a unor profile stradale, existența unor bariere naturale (râul Cibin) și antropice (liniile de cale ferată) în calea mobilității urbane, deficitul de locuri de parcare, parcarea neregulamentară pe străzile secundare, pe trotuare și pe pistele pentru biciclete, capacitatea redusă a mijloacelor de transport public la orele de vârf și spațiul insuficient pentru oprirea acestora în stații, deficitul de benzi dedicate mijloacelor de transport în comun și mijloacelor de transport eco, cum sunt bicicletele și trotinetele. 

Specialiștii sunt de părere că există intersecții cu defuncții în oraș, dar și treceri de pietoni riscante, iar acestea provoacă aglomerări în trafic. În plus, ei consideră că unele piste de biciclete nu sunt întreținute corect, iar din această cauză apar probleme de siguranță și risc de conflicte între bicicliști, șoferi și pietoni din cauza delimitării și marcajelor deficitare a pistelor. 

Ultima oră

Participă la discuție

4 Commentarii

Publică

  1. Halal studiu! De cei care se deplasează cu 30km/oră când au liber in față nu pomeniți nimic. In spatele lor se formează adevărate coloane… ULBS, universitate de mâna a 3-a

  2. Faptul ca trecerile de pietoni sunt chiar la întrarea sau ieșirea din sensurile giratorii e una din probleme .ar trebui sa se dea o lege sa aibă voie sa traverseze numai când se strâng 4 pietoni .în câțiva ani mai precis prin 2030 se va rezolva problema pt ca nu va mai fi nici ml de petrol .sa vezi ambuteiaje de trotinete atunci .probabil cele de Vâlcea vor avea scoase limitatoarele.

  3. Și mai sunt doua cauze, care nu sunt enumerate… băieții deștepți (prea mulți cu numere de VL sau OT) care forțează intersecțiile (ex. VW negru VL 04 CPT), dar și incapacitatea unora de a semnaliza, în special în giratorii.