Un bărbat a murit, iar altul a ajuns la spital, duminică noaptea, în urma unui accident în lanț produs pe autostrada Sibiu – Boița, pe viaductul de la Tălmăcel. Evenimentul s-a produs pe fondul vitezei neadaptate la condițiile meteo, în condiții de ploaie înghețată. Prima mașină care a derapat nu era echipată corespunzător, dovada fiind o imagine cu anvelopele vehiculului, publicată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov.
O persoană decedată, una rănită și șase mașini puternic avariate – astfel s-a soldat accidentul de duminică noaptea de pe autostrada Sibiu – Boița. Evenimentul s-a produs din cauza vitezei și poleiului de pe carosabil. Una dintre mașini a derapat, urmând mai apoi o coliziune în lanț.
VEZI AICI CUM S-A PRODUS ACCIDENTUL MORTAL DE PE VIADUCTUL TĂLMĂCEL
Reprezentanții DRDP Brașov au publicat și o imagine, pe pagina de Facebook, pentru a prezenta cum arătau anvelopele mașinii care a provocat evenimentul. „Așa arăta cauciucul mașinii care a provocat accidentul de aseară de pe autostrada A1, între Sibiu și Boița! Din păcate, accidentul în lanț a provocat și o victimă, după ce unul dintre șoferi a căzut de pe pasaj, în timp ce a încercat să se refugieze din calea mașinilor care circulau cu mare viteză”, se arată în postarea de pe Facebook.
„Patinoar” pe carosabil – Cum explică drumarii situația
Carosabilul autostrăzii Sibiu – Boița a fost precum un patinoar noaptea trecută. Autoturismele, conduse cu viteză, au derapat, iar șoferii nu le-au mai putut stăpâni din cauza poleiului. Drumarii spun că s-a intervenit din jumătate în jumătate de oră pe tronsonul dintre Mohu și Boița, cu utilaje care au împrăștiat sare, însă ploaia înghețată „este foarte greu de combătut”.
„Accidentul s-a produs în condiții de ploaie înghețată care estre foarte greu de combătut pentru că gheața acoperă imediat orice material antiderapant. Cele 8 utilaje din cadrul CIC Boița au acționat cu materiale antiderapante în continuu începând cu ora 18.45 (codul galben de ploaie înghețată fiind emis ulterior, în jurul orei 19), imediat după ce a început ploaia, cu treceri o dată la 30 – 40 de minute pe întregul sector dintre Mohu și Boița. În paralel, pe toate panourile de afișaj de pe întregul sector de autostradă au fost afișate mesaje de avertizare cu privire la carosabil alunecos și restricție de viteză la 60 km/h. Unul dintre panourile acestea fiind amplasat la doar 1,3 km înainte de zona în care s-a întâmplat accidentul”, spune administratorul drumului, DRDP Brașov.
Circulația a fost reluată după aproximativ 6 ore de la accident, doar după ce drumarii s-au asigurat că nu mai există pericol de alunecare pe șosea.
Cu această ocazie, DRDP Brașov atrage atenția șoferilor să se conformeze recomandărilor afișate pe panourile de avertizare pentru că acestea au scopul de a le proteja viața. De asemenea, drumarii recomandă celor care sunt implicați în accidente ca, după ce anunță autoritățile, să se retragă pe banda de urgență sau să rămână în mașini pentru a nu se expune pericolelor de pe autostrăzi.